Kako smo začeli: Vključevanje v delovno okolje

Vzpostavili smo program delovne prakse

V želji, da bi tudi naši učenci dobili priložnost preizkusiti se kot delovni državljani, smo pred tremi leti pričeli z inovacijskim projektom »Vključevanje mladostnikov s posebnimi potrebami v večinsko delovno okolje«, ki ga vodi Tanja Ješovnik, in naredili prvi, a zelo pomemben korak v tej smeri. Možnosti za zaposlitev v lokalnem okolju za mlade z motnjo v duševnem razvoju  ni veliko - po zaključenem izobraževanju v posebnem programu največkrat pristanejo v zavodih ali se vključijo v lokalna društva za osebe s posebnimi potrebami. 
Inovacijski projekt nam je omogočil, da smo na Ptuju našli kar nekaj srčnih delodajalcev, ki so bili pripravljeni na delovno prakso sprejeti nekoliko drugačne pomočnike: Kavarna BO caffe, Cvetličarna Roža, trgovina Skrinjica unikatov, frizerski salon Elnett, Suha roba Pintar, TIC Ptuj, Mestna občina Ptuj. Odziv okolice je bil izjemno pozitiven, "vajenci", ki so se v lažjih delih preizkusili kot pomočniki, pa so dobili neprecenljive izkušnje.

O delovni praksi: članek na www.discoverptuj.eu  


Moj dan na praksi v kavarni
Jaz sem Rajko. Že tretjo leto opravljam prakso pri gospe Tatjani v kavarni BO caffe. Pomagam streči pijačo. Goste, ki pridejo grem vprašat kaj želijo piti, nato pa povem Tatjani, ki vse pripravi. Jaz pa potem odnesem na mizo. Potem, ko grejo pa mizo tudi pospravim in počistim pepelnike. Zjutraj tudi pomagam pri pripravi terase. Na stole zložim blazine. Dostikrat postrežem kapučino in kavo. Paziti moram, ko grem s pladnjem in pijačo preko ceste. Dobil sem nekaj napitnine. Tatjana je bila vesela, da znam streči pijačo. Zahvalil sem se ji, da je tako prijazna do mene. Rad hodim na prakso.



Praksa v cvetličarni
Jaz sem Andrej, obiskujem 6. stopnjo na OŠ dr. Ljudevita Pivka. Opravljam prakso v cvetličarni Roža na Ptuju. Brigita me je veselo sprejela. Dobil se nov delovni brezrokavnik. Na prakso  hodim vsako sredo in se zelo veselim. Pomagam z različnimi deli. Gospa Brigita me je naučila čistiti vrtnice, nagelje in še druge rože. Ovijal sem tudi pladnje za darila. Veliko sem se naučil. Brigita  je bila zelo prijazna. Me je veliko novega naučila in povedala. To je bila moja zadnja praksa v cvetličarni Roža, ker zaključujem s šolanjem. Tega nikoli ne bom pozabil. Sem  se imel lepo. Najlepša hvala gospe Brigiti, ki me je veliko naučila. Zelo dobro se spozna na rože, prsti ji hitro letijo in ima zlate roke. Vesel sem, da sem imel možnost hoditi na prakso v cvetličarno.




Komentarji