Otroški parlament je projekt Zveze prijateljev mladine Slovenije. Na Ptuju ga izvaja Društvo prijateljev mladine Ptuj. Vanj so vključene osnovne šole UE Ptuj in naša šola ni nobena izjema.
V šolskem letu 2016/17 je bila naša naloga razmišljati o temi Otroci in načrtovanje prihodnosti. Lepo je sovpadla z idejo vključevanja v socialno in delovno okolje, zato smo takoj vedeli, kaj bomo predstavili ostalim učencem in gostom razprave.Občinsko zasedanje
Na občinskem zasedanju sta Osnovno šolo dr. Ljudevita Pivka predstavljala dva učenca - Deja, ki obiskuje šolski program, in Žan, ki obiskuje posebni program vzgoje in izobraževanja. Deja je samozavestno predstavila poklice, ki njene vrstnike zanimajo, in spregovorila o željah, ki jih imajo:
"Naša želja je, da nam ne bi bilo težko končati šole, naš cilj pa je, da bi po pridobljeni izobrazbi takoj dobili službo. Danes je veliko ljudi brezposelnih. Za mlade s posebnimi potrebami je služb še manj. Zato nas prihodnost skrbi predvsem v tem oziru. Marsikateri učenec s posebnimi potrebami med nami razmišlja tudi o tem, da bi lahko imel nekoč svoje stanovanje in da bi znal skrbeti sam zase, da bi bil samostojen in enakovreden drugim. Za vse to ni enako dosegljivo."
Predlogi naših učencev so naslednji:
- da bi učence seznanili s podatki, kateri poklici so iskani – tako bi se lažje vpisali na srednjo šolo,
- da bi na šolo povabili ljudi, ki opravljajo učencem zanimive in ustrezne poklice (avtomehanik, natakar ipd.) in bi jim predstavili svoje delo,
- želijo si še več prakse, kjer bi se bolje seznanili z določenimi poklici in se v njih sami preizkusili,
- izvedli bi lahko tudi pogovor z nekom iz varne hiše, ki bi jim povedal, kakšne življenjske zgodbe imajo nekatere samohranilske mame z otroki.
Šola se je predstavila tudi na medobčinskem zasedanju, ko je naše učence zastopala Valentina. Kljub tremi se je pri delu v skupinah odlično znašla in prevzela vlogo vodje skupine. Svojo izkušnjo na Otroškem parlamentu je povzela v spodnjem razmišljanju.
V novem šolskem letu 2017/18 bodo mladi parlamentarci spregovorili o temi Šolstvo in šolski sistem. Tudi o tem bomo zagotovo imeli kaj za povedati, kar bo spet lepa priložnost za urjenje komunikacijskih spretnosti, aktivno vključevanje v družbo sovrstnikov in pridobivanje samozavesti.
Tudi Žan se je na svoj nastop zelo pripravil in je brez pripomočkov spregovoril o lastni (pozitivni) izkušnji delovne prakse, ki za učence posebnega programa na šoli že poteka. Na koncu je poudaril, kakšni ljudje želijo naši učenci postati v prihodnosti: prijazni, delavni, veseli, lepi, sposobni, velikodušni in dobri. V tem pa se od svojih vrstnikov zagotovo ne razlikujejo.
Medobčinsko zasedanje
Šola se je predstavila tudi na medobčinskem zasedanju, ko je naše učence zastopala Valentina. Kljub tremi se je pri delu v skupinah odlično znašla in prevzela vlogo vodje skupine. Svojo izkušnjo na Otroškem parlamentu je povzela v spodnjem razmišljanju.
"Dne 15. marca smo izvedli 27. medobčinski Otroški parlament. Potekal je v ptujski mestni hiši v veliki sejni sobi. Začetek medobčinskega Otroškega parlamenta je bil ob 10. uri, trajalo je do 12.30. ure. Na Otroškem parlamentu smo se zbrali učenci, mentorji in gosti.
Bili smo razdeljeni po skupinah a, b, c in č. Jaz sem bila v skupini b. V skupini nas je bilo 5 učencev. V skupini smo imeli temo, ali lahko sami oblikujemo prihodnost. Z nami so bili tudi gostje, in sicer učenka Kaja Petrovič, ga. Nada Polajžer, g. Slavko Podbrežnik Dobnik ter gospod župan g. Miran Senčar.
Najbolj mi je bil super predlog, ki ga je povedala učenka Zala: pač, da bi se med seboj šole zmenile in da bi hodile si več srednjih šol ogledat, ker nekatere šole sploh tega ne izvajajo. In potem se ne morejo učenci odločiti, v katero srednjo šolo bi se vpisali.
V skupini je bilo zelo super, med seboj smo se zelo dobro razumeli in smo super sodelovali. Če bi imela še eno možnost, bi še šla enkrat, ker je bilo res nepozabno."
V novem šolskem letu 2017/18 bodo mladi parlamentarci spregovorili o temi Šolstvo in šolski sistem. Tudi o tem bomo zagotovo imeli kaj za povedati, kar bo spet lepa priložnost za urjenje komunikacijskih spretnosti, aktivno vključevanje v družbo sovrstnikov in pridobivanje samozavesti.
Komentarji
Objavite komentar