Z vrstniki Spodnjega Podravja na medobčinskem zasedanju Otroškega parlamenta


V torek, 12. marca 2019, se je učenka naše šole, devetošolka Anemari Šamperl, udeležila 29. ptujskega medobčinskega Otroškega parlamenta v sejni sobi Mestne občine Ptuj. Tam so govorili o zadovoljstvu s šolo in šolskim sistemom ter o spremembah, ki so jih na šolah začeli uvajati.

Zasedanja se je udeležilo 19 predstavnikov osnovnih šol UE Ptuj, pridružila pa se jim je tudi ptujska županja, ga. Nuška Gajšek. Učenci so iskreno spregovorili o odnosih med učenci in učitelji, o metodah in načinih poučevanja, o učnih vsebinah ter o tem, kako si predstavljajo šolo za življenje.


  
Po delu v skupinah in zanimivi razpravi so ideje in predloge mladih parlamentarcev strnili v naslednje zaključke.

1. Odnose med učitelji in učenci bi bilo potrebno izboljšati. Dober primer za izboljševanje odnosov je tutorstvo.
Učitelji bi morali biti pri kaznovanju učencev strožji in dosledni. Zavzemamo se za spremembo šolskih kazni in predlagamo uvedbo družbenokoristnega dela.

2. Šola bi nas morala učiti za življenje. Želimo si več praktičnega pouka in pouka v naravi.
Zelo pomembno je, da znamo tuje jezike. Zaradi zaposlitvenih priložnosti v državah severno od nas predlagamo nemščino kot obvezni drugi tuji jezik.

3. Pomembno je, kakšni so učitelji, ki nas poučujejo. Želimo si stroge učitelje, ki znajo snov predstaviti na zanimiv način. 
Ne zdi se nam prav, da se vzgojni predmeti ocenjujejo. Ocenjevalo bi se jih lahko kvečjemu z opisnima ocenama opravil/ni opravil. Predlagamo, da se vzgojni predmeti ocenjujejo glede na vložen trud učenca in napredek, ki ga je ta dosegel.

4. Menimo, da so učne vsebine preobsežne. Smiselno se nam zdi, da bi se v 3. triadi učence začelo ločevati na tiste, ki jim leži družboslovje, in tiste, ki jih zanima naravoslovje. Temu bi bil prilagojen tudi predmetnik. Prvi korak k tej spremembi bi lahko bil na ravni šole, da se prednost v zadnjem triletju daje ocenam pri tistih predmetih, ki učence bolj zanimajo (torej ali družboslovnim oz. naravoslovnim, kar bi bilo odvisno od dogovora na šoli). Prav tako bi našim interesom lahko prilagodili krožke.


Na koncu so učenci izbrali temo, ki jo predlagajo za temo Otroškega parlamenta v prihodnjem šolskem letu: Odvisnost od sodobne tehnologije.



8. aprila bo v Ljubljani potekalo nacionalno zasedanje Otroškega parlamenta. Ptujsko delegacijo sestavlja 5 učencev, med njimi tudi naša Anemari.

Komentarji